Online aankopen via tablet in de lift

Gepubliceerd op 08-11-2013

Vorige week heeft Blauw Research de M-commerce monitor 2013-1 gepubliceerd. Het onderzoek heeft betrekking op m-commerce; online aankopen die gedaan worden via mobile devices zoals tablets of smartphones.

In de eerste twee kwartalen van 2013 bedroeg de totale Nederlandse m-commerce omzet € 550 miljoen. Dit is 67% meer dan de tweede helft van 2012. Deze hogere omzet is afkomstig van 2,3 miljoen kopers die in totaal 12 miljoen online bestellingen plaatsten vanaf een mobiel apparaat.

Met een aandeel van 64% van de aankopen is het tablet hiervoor een stuk populairder dan de smartphone. Het kleine scherm bij de smartphone blijkt de voornaamste reden waarom een tablet geprefereerd wordt. Gemak en snelheid zijn de belangrijkst aanleidingen om naar de tablet te grijpen. Zo blijkt dat 37% van de ondervraagden het gemakkelijk vindt om op deze manier een bestelling te plaatsen op de bank.

Er zijn ook nadelen, zo geeft 25% aan dat mobiele websites slecht functioneren en 23% komt toepassingen (zoals Flash) tegen op de tablet die niet werken. Een mooi moment om stil te staan in hoeverre jouw organisatie de tabletgebruikers bedient.

Bij BlueBerry kunnen we je met on Online Magazine systeem helpen om je content te publiceren als magazine in HTML5 formaat of binnen een native iPad app. Neem gerust contact met ons op als je de mogelijkheiden voor jouw organisatie wilt bespreken.

Meer afbeeldingen