iPad bij zakelijke gebruikers nog steeds favoriet

Gepubliceerd op 24-02-2014

Waar gemiddeld genomen het marktaandeel van Google’s Android-besturingssysteem voor tablets alleen maar toeneemt ten koste van Apple’s iOS lijken in de zakelijke markt de rollen omgedraaid. In het laatste kwartaal van vorig jaar koos ruim 91% van de zakelijke tabletkopers voor een iPad.

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om tablets aan te schaffen om medewerkers papierloos te laten werken en op elk moment toegang te bieden tot e-mail en documenten die in de cloud worden opgeslagen. Werkgevers kiezen vooral voor iPads omdat ze veiligheid en uniformiteit van soft- en hardware belangrijk vinden. Waar voor consumenten bij de aanschaf van een tablet de prijs een grote rol speelt zijn voor zakelijke eindgebruikers vooral beschikbaarheid van applicaties en gebruiksgemak meer van belang.

Bij BlueBerry Media bieden we met onze Online Magazine-oplossing organisaties die hun medewerkers hebben uitgerust met iPads de mogelijkheid om publicaties en presentaties centraal te beheren. Vanuit één online omgeving kan de inhoud van een eigen app die op alle bedrijfs-iPads geïnstalleerd wordt gemonitord en aangepast worden. Na download kan dit uiteraard ook zonder actieve internetverbinding worden gebruikt.

Voor gebruik op Android- en Windows- tablets, PC’s en Macs bieden we in een online HTML5-omgeving toegang tot dezelfde publicaties, in de webbrowser.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem contact met ons op voor meer informatie of een vrijblijvend voorstel op maat.

Meer afbeeldingen