Het nut van publiceren op web én iPad

Gepubliceerd op 16-11-2012

“Wanneer is het zinnig om naast een online versie voor desktop en laptop ook een iPad versie van een magazine te publiceren?” Dit is een vraag die we vaak te horen krijgen van gebruikers van het BlueBerry Online Magazine systeem. Als het systeem gebruikt wordt om presentaties in te geven is het antwoord op deze vraag eenvoudig; het is immers prettig om naast een online versie van een presentatie ook een offline versie op de iPad te hebben die bijvoorbeeld mee te nemen is naar een vergadering of afspraak met een klant.

Als het gaat om interactieve magazines voor intern (b.v. personeelsmagazines) of extern gebruik (b.v. relatie magazines) is het lastiger te bepalen in welk geval een iPad versie meerwaarde heeft. De uitkomst van onderzoek door comScore kan hierbij helpen. Een onderdeel van het onderzoek focust op de gebruikmomenten van verschillende apparaten. Hier komt duidelijk naar voren dat er tijdens kantooruren het meeste gebruik wordt gemaakt van PC’s en laptops om online media te consumeren, met hierin een piek rond lunchtijd. Voor werktijd en ’s avonds na zessen wordt de mediaconsumptie gedomineerd door tablets.

Is het voor uw organisatie van belang om uw doelgroep ook buiten kantooruren te bereiken? Is het de bedoeling dat uw magazine niet alleen tijdens het werk, maar ook thuis op de bank gelezen wordt? Dan is het een goed idee om naast een web versie ook eens over een iPad versie van uw magazine na te denken.

Neem voor vragen over het publiceren van uw magazine op web of iPad gerust contact met ons op. We staan u graag te woord over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Meer afbeeldingen