Magazines vaak lastig te vinden in Appleā€™s Kiosk

Gepubliceerd op 05-08-2013

Als een nieuw magazine niet op de eerste pagina van Apple’s Kiosk staat is het lastig dit magazine bij nieuwe lezers onder de aandacht te brengen, concludeert David Hepworth in een blog dat recent in The Guardian verscheen. In vergelijking met apps krijgen magazines doorgaans niet veel media-aandacht. Als gevolg hiervan verdwijnt een magazine dat niet op de eerste pagina van de Kiosk komt te staan al snel naar de achtergrond. Apple redeneert dat het niet haar taak is om magazines die in de Kiosk staan te promoten - de verantwoordelijkheid voor marketing van de publicatie ligt in handen van de uitgever.

Onder anderen om te voorkomen dat publicaties die met het BlueBerry Online Magazine-systeem zijn opgemaakt verloren gaan in een zee van nieuw-uitgekomen magazines vindt publicatie van onze magazines plaats middels een eigen (native) iPad-applicatie. Elke klant heeft zo zijn eigen ‘kiosk’ waarin alleen publicaties van zijn organisatie te bekijken zijn. De publicaties zijn in de app eenmalig online te downloaden waarna ze ook offline te lezen zijn.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van zo'n eigen iPad app? Met het BlueBerry Magazine-platform is het opmaken, publiceren en up-to-date houden van een eigen iPad magazine eenvoudig zelf te realiseren. Naast de standaardmogelijkheden om video, audio of slideshows te integreren behoort ook een koppeling met social media of webshop tot de mogelijkheden.

Neem voor meer informatie over prijzen en mogelijkheden vrijblijvend contact met ons op.

Meer afbeeldingen